Hüseyin Nihâl Atsız (Kimdir, Hayatı, Eserleri…)

Tarih: 5 Mart 2012  |   Bölüm: Edebiyat  |   Okunma: 7.710  |   Yorumlar: 3 yorum  |   Yazar:

1905-1975

Hayatı

 

Yakın geçmişimizin önemli düşünürlerinden biri olan Hüseyin Nihal ATSIZ, hem çalışmalarıyla tarihimizin en eski dönemlerine kadar ışık tutabilen büyük bir tarihçi; hem atlıyı atından indirebilecek kadar güçlü bir yazar – şair; hem de Türklük Bilimi’nin ilgilendiği konularda kaynak sayılabilecek derecede önemli eserler veren bir Türkologdur.

12 Ocak 1905’te İstanbul Kadıköy’de doğan Atsız, baba tarafından Gümüşhane’ye bağlı Torul kazasının Midi köyündeki Çiftçioğulları ailesine, anne tarafından ise Trabzon’un Kadıoğulları ailesine mensuptur. Hüseyin Nihal Atsız, Deniz Kuvvetleri’nde Deniz Güverte Binbaşılığı’ndan emekli olan Mehmet Nail Bey’in, bir Deniz Yarbayı’nın kızı olan Fatma Zehra Hanım ile evliliğinden olan üç çocuklarından biridir. Atsız’ın bir kardeşi yine bir eğitimci ve yazar olan Ahmet Nejdet Sançar, diğer kardeşi ise Fatma Nezihe Çiftçioğlu’dur.

Atsız, ilk ve orta öğrenimini Kadıköy’deki Fransız ve Alman Mektebi’nde, Kadıköy ve İstanbul Sultanisi’nde yapmıştır. Lisenin onuncu sınıfındayken sınavı kazanarak Askeri Tıbbiye’ye girmiştir. (1922) Buradan çıkarılınca Kabataş Lisesi’nde üç ay yardımcı öğretmenlik, sonrasında ise Deniz Yolları’na bağlı bir Vapur’da katip yardımcısı olarak çalışmıştır. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nin “Yüksek Muallim Mektebi”ne girdikten bir hafta sonra askere alınmıştır. İstanbul’da askerliğini yaptıktan sonra yeniden okuluna dönmüş ve mezun olup aynı bölümde asistan olarak kalmıştır.

1931 yılında felsefe bölümünde okuyan Mehpare Hanım ile evlenmiş; fakat 1935’te ayrılmıştır. Bu dönemden sonra aylık yayımlanan “Atsız Mecmua”yı çıkarmaya başlamıştır. Çıkardığı dergilerin çoğu, bir süre sonra mahkeme kararları ile kapatılmıştır. Atsız, bir dönem Milli Eğitim Bakanlığı da yapan Reşit Galib’in Prof. Dr. Zeki Velidi Togan’ı ağır bir dille eleştirmesi üzerine, aralarında Pertev Naili Boratav’ın da bulunduğu sekiz arkadaşıyla birlikte “Zeki Velidi’nin öğrencisi olmakta iftihar ederiz.” diyen bir protesto telgrafı çekmiştir.

Bu telgraftan sonra Reşit Galib, Atsız’ı mimlemiş ve onu üniversiteden uzaklaştırmak için fırsat gözetmiştir. Nihayet Atsız’ın bir makalesi ile bu fırsatı yakalamış ve 13 Mart 1933 tarihinde onu görevden uzaklaştırmıştır. Üniversite görevinden uzaklaştırıldıktan sonra, üç ay Malatya Ortaokulu’nda Türkçe öğretmeni olarak; dört ay Edirne Lisesi’nde edebiyat öğretmeni olarak çalışmıştır.

“Atsız Mecmua”nın devamı niteliğinde olan “Orhun” dergisini çıkarmaya başlamıştır. Bu dergide, o dönemde liselerde ders kitabı olarak okutulan tarih kitaplarındaki yanlışlıkları dile getirmesi üzerine 1933’te bakanlık emrine alınmış, Orhun dergisi de kapatılmıştır. Dokuz ay bakanlık emrinde kalan Atsız, 1934 tarihinde Kasımpaşa’daki Deniz Gedikli Hazırlama Okulu’na Türkçe öğretmeni olarak atanmıştır.

1936 yılında ikinci eşi olan Bedriye Hanım ile evlenmiş ve bu evlilikten Yağmur (1939) ve Buğra (1946) adlı iki çocuğu olmuştur. Kasımpaşa’daki Türkçe öğretmenliği görevinden alınan Atsız, daha sonra Özel Yüce-Ülkü Lisesi’nde ve Boğaziçi Lisesi’nde edebiyat öğretmenliği yapmıştır. Bu dönemde Orhun dergisini yeniden çıkarmaya başlamıştır. Ülkede yayılan “komünist” dalganın verdiği rahatsızlıkla, dönemin Cumhurbaşkanı Şükrü Saraçoğlu’na iki tane açık mektup yazmış ve özellikle Milli Eğitim’e sızan marksist düşünceleri dile getirmiştir.

Atsız’ın yurt içinde beğeni toplaması üzerine, dönemin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel tarafından görevine son verilmiş, Orhun dergisi de kapatılmıştır. İzleyen süreçte mektubunda “vatan haini” dediği Sabahattin Ali tarafından kendisine dava açılmıştır. İkinci oturumu 3 Mayıs 1944’te yapılan davanın sonucunda Atsız 6 ay hapse mahkum edilmiş, bu ceza sonradan ertelenmiştir. Sonrasında açılan davada aldığı 6,5 yıllık ceza ise temyiz yoluyla bozulmuştur. Davaların sürdüğü bu süreç içerisinde, Atsız çok kötü koşullarda yargılanmış, “tabutluk” adı verilen küçücük bölmelere bırakılmış, akreplerin yaşadığı dar yerlerde aç susuz bırakılmıştır.

Atsız ile aynı dönemde, aralarında Alparslan Türkeş, Orhan Şaik Gökyay, Zeki Velidi Togan, Reha Oğuz Türkkan ve Osman Yüksel Serdengeçti gibi büyük şahsiyetlerin de bulunduğu kişiler de tutuklanmış, sonradan karar Askeri Yargıtay tarafından bozulmuştur. Bir dönem kendisine iş verilmeyen Atsız, sınıf arkadaşı Tahsin Banguoğlu’nun Milli Eğitim Bakanı olmasıyla birlikte 1949’da Süleymaniye Kütüphanesi’nde göreve başlamıştır. İş bulamadığı dönemde, ekonomik anlamda çok büyük sıkıntılar çekmiştir. Bu nedenle, çok sevdiği kitaplarının bir kısmını satmak zorunda kalmıştır.

Kütüphane’de bir süre çalıştıktan sonra, Ankara Atatürk Lisesi’ne edebiyat öğretmeni olarak atanmıştır. Fakat buradaki bir konuşması, davalık olmuş; fakat mahkeme konuşmanın bilimsel olduğu kararına varmıştır. Bu karar üzerine Atsız, yeniden Süleymaniye Kütüphanesi’ndeki görevine gönderilmiştir. 1953 yılından 1969 yılına kadar Süleymaniye Kütüphanesi’nde çalışan Atsız’ın en uzun memuriyeti bu dönem olmuştur. 1962’de “Türkçüler Derneği”ni kurmuş ve ölümüne kadar Ötüken dergisini çıkarmıştır.

Özellikle Doğu’daki bölücü oluşumlarla ilgili yazılar yazmış, sonrasında sistemli girişimlerle Atsız yeniden mahkemelik olmuştur. 15 ay hapis cezası almış ve cezası Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından affedilmiştir. 2,5 ay kadar cezaevinde kalan Atsız, 10 Aralık 1975’te kalp krizi geçirmiş, fakat doktor onun kalp hastası olduğunu anlayamamıştır. 11 Aralık 1975’te geçirdiği ikinci kalp krizi, Atsız’ı aramızdan alıp götürmüştür.

Yoksulluk içinde geçen günleri, durmadan açılan mahkemelerle sarsılan Atsız, geçirdiği bu kötü günlerde hiçbir zaman kararlı duruşunu elden bırakmamıştır. Çektiği o kadar çileye rağmen, ömrünü kutlu yolun çeriliğine adamış, bu yolda gözünü kırpmamıştır.

Yazdıkları ile “keskin ve sert” bir üsluba sahip olan Atsız, özel yaşamında ise bir o kadar “sakin, sevecen ve şakacı” bir insandır. Her türden insanla arkadaşlık kurabilen, gününü dolu dolu geçiren bir bilgedir. Fransızca, Arapça ve Farsçayı iyi derecede bilen Atsız, hayal ettiği eski Türk yaşantısı içinde yaşamayı başarabilmiştir. Türk dünyasına ve Türk Dili’ne çok büyük önem vermiş, özellikle Türk gençliğinin bilinçlenmesi için çok çabalamıştır.

Eserleri

 

Romanları

  • Dalkavuklar Gecesi, İstanbul 1941.
  • Bozkurtların Ölümü, İstanbul 1946.
  • Bozkurtlar Diriliyor, İstanbul 1949.
  • Deli Kurt, İstanbul 1958.
  • Z Vitamini, İstanbul 1959.
  • Ruh Adam, İstanbul 1972.

Öyküleri

  • ‘Dönüş’, Atsız Mecmua, sayı.2 (1931), Orhun, Sayı.10 (1943)
  • ‘Şehidlerin Duası’, Atsız Mecmua, Sayı.3 (1931), Orhun, Sayı.12 (1943)
  • ‘Erkek Kız’, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931)
  • ‘İki Onbaşı, Galiçiya…1917…’, Atsız Mecmua, Sayı.6 (1931), Çınaraltı, Sayı.67 (1942), Ötüken, Sayı.30 (1966)
  • ‘Her Çağın Masalı: Boz Oğlanla Sarı Yılan’, Ötüken, Sayı.28 (1966)

Şiirleri

  • Yolların Sonu, (Bütün şiirlerinin toplandığı kitap) İstanbul 1946. ISBN 978-975-437-806-1
  • Afşın’a Ağıt
  • Aşkınla
  • Ay Yüzlü Güzel Konçuy
  • ‘Asker Kardeşlerime’, Atsız Mecmua, Sayı.2 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.3 (1938)
  • ‘Ayrılık’, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Bahtiyarlık’, Kopuz, Sayı.10 (1944)
  • ‘Bugünün Gençlerine’, Atsız Mecmua, Sayı.1 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.1 (1938)
  • ‘Bugünün Gençlerine’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.16 (1932)
  • Davetiye
  • Dosta Sesleniş
  • ‘Dünden Sesler: Yarın türküsü’, Orkun, Sayı.53 (1951)
  • ‘Dünden Sesler: Koşma’, Orkun, Sayı.58 (1951)
  • ‘Dün Gece’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • Eski Bir Sonbahar
  • Gel Buyruğu
  • Geri Gelen Mektup, Orkun, Sayı.44 (1951)
  • ‘Hatıralar’, Çınaraltı, Sayı.2 (1941)
  • Kader
  • Kağanlığa Doğru
  • Kahramanların Ölümü
  • Kahramanlık
  • Karanlık
  • Kardeş Kahraman Macarlar
  • Korku
  • ‘Koşma’, Atsız Mecmua, Sayı.2 (1931)
  • ‘Koşma’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.12 (1932)
  • ‘Kömen’, Ötüken, Sayı.2 (1964), Ötüken, Sayı.28 (1966), Ötüken, Sayı.95 (1971)
  • ‘Macar İhtilâlcileri’, Ötüken, Sayı.79 (1970)
  • ‘Macar İhtilâlcileri’, Ötüken, Sayı.82 (1970)
  • ‘Muallim Arkadaşlarıma’, Atsız Mecmua, Sayı.5 (1931)
  • Mutlak Seveceksin
  • ‘Nejdet Sançar’a Ağıt’, Ötüken, Sayı.138 (1973)
  • ‘O Gece’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • Özleyiş
  • Sarı Zeybek
  • Selam
  • Sona Doğru
  • ‘Şehit Tayyareci Erkânıharp Yüzbaşı Kâmi’nin Büyük Hatırasına’, Atsız Mecmua, Sayı.6 (1931)
  • ‘Şiir’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.8 (1931)
  • ‘Şiir’ (başlıksız), Orhun, Sayı.3 (1934)
  • Topal Asker, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931), Kopuz, Sayı.4 (1943)
  • ‘Toprak-Mazi’, Atsız Mecmua, sayı.14 (1932), Kopuz, Sayı.3 (1943)
  • Türk Gençliğine
  • Türk Kızı, Tanrıdağ, Sayı.4 (1942)
  • ‘Türkçülük Bayrağı’, Ötüken, Sayı.119-120 (1973)
  • Türkistan İhtilalcilerinin Türküsü
  • ‘Türklerin Türküsü’, Atsız Mecmua, Sayı.3 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.2 (1938)
  • Unutma
  • ‘Varsağı’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.9 (1932), Atsız Mecmua, Sayı.10 (1932), Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • Yakarış I
  • Yakarış II
  • Yalnızlık
  • ‘Yarının Türküsü’, Çınaraltı, Sayı.10 (1941)
  • Yaşayan Türkçülere Ağıt
  • Yolların sonu, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)

Diğerleri

  • Divan-ı Türk-i Basit, Gramer ve Lugati, Mezuniyet Tezi, Türkiyat Enstitüsü, no. 82, 111 s. (İstanbul, 1930)
  • “Sart Başı”na Cevap, İstanbul, 1933.
  • Çanakkale’ye Yürüyüş, İstanbul, 1933.
  • XVIıncı asır şairlerinden Edirneli Nazmî’nin eseri ve bu eserin Türk dili ve kültürü bakımından ehemmiyeti, İstanbul, 1934.
  • Komünist Don Kişot’u Proleter Burjuva Nâzım Hikmetof Yoldaşa, İstanbul, 1935.
  • Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar, I. Bölüm, İstanbul, 1935.
  • XVinci asır tarihçisi Şükrullah, Dokuz Boy Türkler ve Osmanlı Sultanları Tarihi, İstanbul, 1939.
  • Müneccimbaşı, Şeyh Ahmed Dede Efendi, Hayatı ve Eserleri”, İstanbul, 1940.
  • 900. Yıl Dönümü (1040-1940), İstanbul, 1940.
  • İçimizdeki Şeytanlar (Sabahattin Ali’nin İçimizdeki Şeytan eserini eliştirmek için yazılmıştı), İstanbul, 1940.
  • Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1940.
  • En Sinsi Tehlike (Faris Erman’in ‘En Büyük Tehlike’ye karşılık vermek için yazılmıştı), İstanbul, 1943.
  • Hesap Böyle Verilir (Reha Oğuz Türkkan’a hitaben yazılmıştı), İstanbul, 1943.
  • Türkiye Asla Boyun Eğmeyecektir (İ.Süruri Ermete: Üçüncü dereceden harb malûlü piyade subayı imzasıyla yayımlanmılştı), İstanbul, 1943.
  • ‘Ahmedî, Dâstân ve tevârîh-i mülûk-i Âl-i Osman’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • ‘Şükrüllah, Behcetü’t tevârîh’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • ‘Âşıkpaşaoğlu Ahmed Âşıkî, Tevârîh-i Âl-i Osman’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • Türk Ülküsü, İstanbul 1956.
  • Osman (Bayburtlu), Tevârîh-i Cedîd-i Mir’ât-i Cihân, İstanbul, 1961.
  • Osmanlı Tarihine Ait Takvimler I, İstanbul, 1961.
  • Ordinaryüs’ün Fahiş Yanlışları (Ali Fuat Başgil’e cevap), İstanbul 1961.
  • Türk Tarihinde Meseleler, Ankara, 1966.
  • Birgili Mehmed Efendi Bibliyografyası, İstanbul, 1966.
  • İstanbul Kütüphanelerine Göre Ebüssuud Bibliyografyası, İstanbul 1967.
  • Âlî Bibliyografyası, İstanbul, 1968.
  • Âşıkpaşaoğlu Tarihi, İstanbul, 1970.
  • Evliya Çelebi Seyahatnâmesi’nden Seçmeler I, İstanbul 1971.
  • Evliya Çelebi Seyahatnâmesi’nden Seçmeler II, İstanbul 1972.
  • Oruç Beğ Tarihi, İstanbul, 1973.

Makaleleri

  • (Ahmed Naci ile birlikte) ‘Anadolu’da Türklere ait yer isimleri’, Türkiyat Mecmuası, Sayı.2 (1928)
  • ‘Türkler Hangi Irktandır?’, Atsız Mecumua, Sayı.1 (1931)
  • ‘”İzmirden Sesler” hakkında’, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931)
  • ‘”İzmirden Sesler” hakkında’, Atsız Mecmua, Sayı.5 (1931)
  • ‘Hindenburgun Sözleri’, Atsız Mecmua, Sayı.8 (1931)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Aynı Tarihî Yanlışlığa Düşüyor Muyuz?’, Atsız Mecmua, Sayı.11 (1932)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Aynı Tarihî Yanlışlığa Düşüyor Muyuz?’, Atsız Mecmua, Sayı.12 (1932)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Millî Seciye Buhranı’, Atsız Mecmua, Sayı.14 (1932)
  • ‘Türk Vatanını PeşkEş Çekenlere’, Atsız Mecmua, Sayı.15 (1932)
  • ‘Sadri Etem Bey’e Cevap’, Atsız Mecmua, Sayı.16 (1932)
  • ‘Bugünün meseleleri: Askerlik aleyhtarlığı’, Astız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Darülfünunun Kara -daha doğru bir tabirle- Yüz Kızartacak Listesi, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Vâlâ Nurettin Beyden Bir Sual’, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • (‘Çiftçi-Oğlu H. Nihâl’ imzasıyla) ‘Dede Korkut Kitabı hakkında’, Azerbaycan Yurt Bilgisi, c.1 (1932)
  • ‘Kuş Bakışı: Orhun’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar I. Türkeli, II. İlk Türkler’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘En Eski Türk müverrihi: Bilge Tonyukuk’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘Kuş bakışı: Türk Dili’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • ‘Türk Tarihi Üzerine Toplamalar III. Yabancıların Türkeline Saldırışı, IV.Milâttan Önceki 5-4üncü Asırlarda Türkeline Doğudan Çinlilerin, Batıdan Yunanlıların Saldırışı’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • ‘X meselesi’, Orhun, Sayı.3 (1934)
  • ‘Haddini Bil!’, Orhun, Sayı.3 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar: V. Milâttan Önce 3-2nci Asırlarda Türkler Arasında Dahilî Savaşlar’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref Bey’e Cevap’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Ahmet Muhip Bey’e Cevap’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Şarkî Türkistan’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar: VI. Kun Devletinin Dahilî Teşkilâtı, VII. Kun (Oğuz) Sülâlesi Devrinde Türk Birliği’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Komünist, Yahudi ve Dalkavuk’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘İkinci Türk Müverrihi: Yulıg Tigin’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Alaylı Âlimler’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref ve Hakimiyeti Milliye Muharriri A. Muhip Beylere Açık Mektup’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Alaylı Âlimlerden Sadri Maksudi Bey’e Bir Ders’, Orhun Sayı.6 (1934)
  • ‘Cihan Tarihinin En Büyük Kahramanı: Kür Şad’, Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’ Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref Bey’e İkinci Mektup’, Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Gaza Topraklarının Gazi ve Şehit Çocukları’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Edebiyat Fakültesi Talebe Cemiyetinin Değerli Bir İşi’, Sayı.7 (1934)
  • ‘Baş Makarnacının Sırtı Kaşınıyor’ (Benito Mussolini’ye hitaben yazılmıştı), Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘İnkilâp Enstitüsü Dersleri’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Musa’nın Necip (!) Evlâtları Bilsinler Ki:’ (Yahudilere kasten yazılmıştı), Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Tavzih’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • Yirminci Asırda Türk Meselesi I. Türk Birliği’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Kanun Ahmet Muhip Efendiyi Çarptı’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Moyunçur Kağan Âbidesi, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘İstanbulun Fethi Yılına Ait Bir Mezar Taşı’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Yirminci Asırda Türk Meselesi II. Türk Irkı = Türk Milleti’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerine Toplamalar’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • ’16ncı Asır Şâirlarinden Edirneli Nazmî ve Bu Eserin Türk Dili ve Kültürü Bakımından Ehemmiyeti’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • (Nâmık Kemâl Hakkındaki Fikirleri), ‘Namik Kemal’, Millî Türk Talebe Birliği, Sayı.3 (1936)
  • On Beşinci AsIra Ait Bir Türkü, Halk Bilgisi Haberleri, Yıl.7, Sayı.84 (1938)
  • ‘Dede Korkut’, Yücel, C.VIII, Sayı.84 (1939)
  • ‘Cihan Tarihinin En Büyük Kahramanı: Kürşad’, Kopuz, Sayı.3 (1939)
  • (‘Çiftçi-oğlu’ imzasıyla) ‘Atalarımızdan Kalan Eserleri Yıkmak Vatana İhanettir’, Kopuz, Sayı.5 (1939)
  • ‘Türk Tarihine Bakışımız Nasıl Olmalıdır?’, Çınaraltı, Sayı.1 (1941)
  • ‘Koca Ragıp Paşa, Haşmet ve Fıtnat Hanım Arasında Şakalar’, Çınaraltı, Sayı.3 (1941)
  • ‘Dilimizi Türkçeleştirmek İçin Amelî Yollar’, Çınaraltı, Sayı.5 (1941)
  • ‘Türk Ahlâkı’, Çınaraltı, Sayı.7 (1941)
  • ’10 İlkteşrin 1444 Varna meydan savaşı’, Çınaraltı, Sayı.15 (1941)
  • ‘Büyük Günler’, Çınaraltı, Sayı.16 (1941)
  • ‘İki Mühim Eser’, Çınaraltı, Sayı.17 (1941)
  • ‘En Eski Zamana Ait Türk Destanı. Alp Er Tunga Destanı’, Çınaraltı, Sayı.19 (1941)
  • ‘Namık Kemal’, Çınaraltı, Sayı.22 (1942)
  • ‘Mühim Bir Dergi’, Çınaraltı, Sayı.27 (1942)
  • ‘Millî Şuur Uyanıklığı’, Çınaraltı, Sayı.33 (1942)
  • ‘Türk Gençliği Nasıl Yetişmeli?’, Çınaraltı, Sayı.35 (1942)
  • ‘İran Türkleri’, Çınaraltı, Sayı.36 (1942)
  • ‘Dil Meselesi’, Çınaraltı, Sayı.38 (1942)
  • ‘Rıza Nur’, Çınaraltı, Sayı.42 (1942)
  • ‘Yeni Bir Selçukname’, Çınaraltı, Sayı.52 (1942)
  • ‘Günümüzün Baş Müverrihi ve Büyük Bir Eseri’, Çınaraltı, Sayı.58 (1942)
  • ‘Osmanlı Padişahları’, Tanrıdağ, C.1, Sayı.10 (1942)
  • ‘Osmanlı Padişahları II’, Tanrıdağ, C.1, Sayı.11 (1942)
  • ‘Yeni Eserler: “Adana Fethinin Destanı”‘, Çınaraltı, Sayı.82 (1942)
  • ‘Türk Milletinin Şeref Şehrahı’, Kopuz, Sayı.1 (1942)
  • ‘Fatih Sultan Mehmet’, Çınaraltı, Sayı.88 (1942)
  • ‘Azizim Tevetoğlu’, Kopuz, Sayı.7 (1942)
  • ‘Türk Sazı’, Türk Sazı, Sayı.1 (1942)
  • ‘Türkiyenin Millî Futbol Maçları’, Türk Sazı, Sayı.1 (1942)
  • ‘Türkçülük’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Türkçülere Birinci Teklif’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘İki Büyük Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 1′, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla) ‘Türkiye’nin Millî Futbol Maçları’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Büyük Bir Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Türkçülere İkinci Teklif’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 2. 1915 Çanakkale savaşların’ın Bilançosu’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • ‘Türkiyenin Millî Atletizm Maçları’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • ‘Savaş Aleyhtarlığı’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘İki Şanlı Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘Türkçülere Üçüncü Teklif’, Orhun
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 3′, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla), ‘Türkiyenin Millî Kılıç Maçları’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘Şanlı Bir Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla) ‘Türkiyenin Balkanlararası Millî Güreş Maçları’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türk Kızları Nasıl Yetiştirilmeli’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 4′, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türkçülere Dördüncü Teklif’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türkçülere Beçinci Teklif’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Yabancı Bayraklar Altında Ölenlere Ağıt’ (Stalingrad Muharebesinde şehit düşen Türk asıllı Kızıl Ordu askerleri için yazılmıştı), Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Ülküler Taarruzîdir’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Varsağı’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Başvekil Saracoğlu Şükrü’ye Açık Mektup (20 Şubat 1944 Pazar)’, Orhun, Sayı.15 (1944)
  • ‘Başvekil Saracoğlu Şükrü’ye İkinci Açık Mektup (21 Mart 1944, Maltepe)’, Orhun, Sayı.16 (1944)
Afşın Karakozanlı
Afşındır, delidir; ne yapsa, yeridir. Sevecendir, pek umursamaz; ama bir o kadar da haylaz. Derken efendim, hatır bilir, gönül sayar; ilgi alanıdır bilgisayar. Tabii, sadece bunlar olmaz kâfi; bazen neşeli bazen de kederli. Biraz ırkçıdır biraz deli; uykusuz geçmez geceleri... Art ardına dizerken dizeleri; sormayın ne kadar düşünceli. Öyle sevmez, sevemez her şeyi; o yüzden derler "ipe sapa gelmez biri". Diyen desin, söyleyen etsin, tutan yapsın; işte budur Karakozanlı Afşın.
   
  1. 30 Mar, 2014 - 17.54 | #1

    Paylaşımınız için teşekkürler. Kaliteli paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz.. Kolay gelsin!

  2. Nazmi Soyan
    28 Ara, 2013 - 04.46 | #2

    Tanrı Kut Bilge Yüce ATSIZ; Türkün Atası olup bütün gerçek Türkler şahsına aşırı derecede sempati ve sevgi his ediyorlar.

    Biz, Türk-çüler Hüseyin Nihal Atsız ın talebesi olmaktan İftihar ederiz.

  3. Mehmet
    3 May, 2012 - 21.17 | #3

    Atsız deyince akarsular durur.

Yorum yaz!

UYARI: Lütfen doğru ve güzel bir Türkçe ile hakaret etmeden yorum yapınız.

*

  Yukarı çık!