Deli Kurt (Hüseyin Nihâl Atsız)

Kitap Bilgileri

 

Adı: Deli Kurt
Yazarı: Hüseyin Nihâl Atsız
Sayfa sayısı: 246
Yayınevi: Ötüken Neşriyat
Basım yılı: 2010

 

Özet

 

Yıldırım Beyazıt’ın oğulları hem hayata kalabilmek hem de taht mücadelesi vermek için birbirleriyle çarpışmışlardır. Hikâye kahramanı Deli Kurt lakaplı Murat Bey; Yıldırım Beyazıt’ın oğlu İsa Bey’in oğludur. Kavgada yenik düşen İsa Bey oğlunun yaşayabilmesi için çakır adında çok güvendiği adamına eşi ve varisine sahip çıkmasını ister. Çünkü İsa Bey taht kavgasından dolayı öleceğini yada öldürüleceğini bilmektedir. Deli Kurt şehzade olduğundan habersiz büyür ve Osmanlı Ordusunda saygın bir sipahi olur. Annesini küçük yaşta kaybedip Satı Kadın denen Türkmen bir analık tarafından büyütülür. Deli Kurt evlenir. Üç kız çocuğu sahibi olur. Bu arada Satı Kadının yaşadığı Türkmen köyünde özellikle gözleri yada tam manasıyla büyülü olan köy halkı tarafından peri kızı diye anılan Gökçen adında gözlerinin saçtığı yeşil ışıktan kimsenin bakamadığı, bakmaya kalkanların duydukları aşırı heyecandan öldükleri peri kızına aşık olur. Deli Kurt kendini artık Gökçen kıza adamıştır Sonucu ne olursa olsun gözlerine bakacak ona aşkını ilan edecektir. Ve de bunu başarır Deli Kurt bir sürü savaşa katılmıştır. Her savaşın sonunun iple çekmiş Gökçen kızın bulunduğu Türkmen köyüne atını dörtnala koşturup varmak istemiştirç 1443 yılında Osmanlı Padişahı II Murat zamanında Macarlar’la savaşa girilmiş ve Osmanlı Ordusu; İzledi Geçidi denilen yerde büyük kayıp vermiştirç Deli Kurt katıldığı her savaştan başarı ile çıkar 1444 yılında Varna Savaşında amcaoğlu II. Murat’a çok yakın bir yerde savaşmıştır.

İzledi Geçidinde verilen büyük kayıplar arasında İsa Bey’in adalı Çakır ve Deli Kurt’un bütün yakın arkadaşları şehit düşmüştür. Çakır Bey’in emanetleri eşine verilmek üzere Deli Kurt7a teslim edilmiştir Savaş sonrası evine varan Deli Kurt kendi ev halkını alarak Satı Kadın’ın köyüne yerleşmeye karar verir. Çadırlar kurulup yerleşildikten sonra Çakır Bey’in torbalarında ne olduğunu merak eden Deli Kurt torbaları açar İçinden İsa Bey’den Çakır’a yazılı mektupları okur Deli Kurt kendisinin Osmanlı Şehzadelerinden olduğunu öğrenir Ama açığa vuramaz Çünkü hayatı tehlikeye girer. Gebe olan eşi erkek çocuk doğurur Adı İsa konur Deli Kurt oğlunun olduğuna sevinemez Nedeni; hanedan tarafından erkek çocuğunun olduğu öğrenildiği takdirde yaşamanın ne olduğunu anlamadan oda diğerleri gibi taht kavgasına kurban gidecektir

Varna Savaşı dönüşünde evine gelen Deli Kurt ev halkından hiç kimseyi bulamaz. Köyün imamından selden dolayı, doğuşuna sevinemediği oğlunun, aşkından ölmeyi göze aldığı Gökçen’in nur yüzlü eşi Melek Hatun’un kısaca tüm ailenin sulara kapılarak öldüğünü öğrenir. Bunlardan sonra yaşamasının bir anlamının olmadığına kara verip, atına atladığı gibi nereye gideceğini bilmeden yollara düşer. Atın nal sesleri ve hıçkırıklarla dolu bir bilinmezliğe doğru…

 

 

Şahıslar ve Olaylar

 

  • Deli Kurt
  • Gökçen
  • Satı Kadın 

 

Yazar

 

Hüseyin Nihal Atsız, 12 Ocak 1905’te İstanbul’da Kadıköy’de doğdu. Babası bahriye (deniz) subayı Nail Bey, annesi Fatma Zehra Hanımdır. İlköğrenimini Kadıköy’deki çeşitli okullarda, orta öğrenimini Kadıköy ve İstanbul sultanilerinde yaptı. Buradan mezun olunca Askeri Terbiye’ye yazıldı. Bu okulun 3.sınıfında iken, Arap asıllı bir subaya selam vermeyi reddettiği için okuldan çıkarıldı. Daha sonra İstanbul Darülfünunu (Üniversitesi) Edebiyat Fakültesi’ne yazıldı. Bu fakülteden 1930 yılında mezun olunca, Türkiyat Enstitüsü’nde, hocası Köprülüzade M.Fuat Beyin asistanı oldu. Ancak diğer hocası Zeki Velidi (Togan) Beyin Türk Dil Kurultayı’nda maruz kaldığı hücumlara tepki olarak çektiği telgraf sebebiyle asistanlıktan çıkarıldı (1933).

Atsız, önce Malatya Ortaokulu’nda Türkçe, daha sonra Edirne Lisesi’nde Edebiyat hocalığına tayin edildi. Edirne’de iken Orhun dergisini yayımladı (1933-1934). Bu dergi, daha önce yine kendisinin yayımladığı Atsız Mecmua’nın (1931-1932) devamı niteliğindeydi. Her iki dergi de Türkçülük ülküsünü güçlendirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla çıkarılmıştı. Ancak dil, edebiyat, tarih, halkbilim, yazım konularındaki yazılar ve şiirler de bu dergilerde yer alıyordu. Orhun’un 9.sayısındaki, resmi tarih tezini eleştiren bir yazı sebebiyle dergi kapatıldı. Atsız da bakanlık emrine alındı.

Nihal Atsız, bundan sonra dört yıl kadar Deniz Gedikli Hazırlama Okulu’nda Türkçe öğretmenliği yaptı. 1938’de bu işinden de uzaklaştırıldı. Kendisine resmi hizmet kapısı kapanınca Özel Yuca Ülke ve Boğaziçi liseleri gibi okullarda öğretmenlik yaptı. “Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar” ve “Türk Edebiyatı Tarihi” adlı ilmi kitapların yanı sıra birçok broşür yayımladı. O dönemin sol düşüncesine karşı şiddetli bir fikir mücadelesine girişti. Tanrıdağ, Çınaraltı gibi milliyetçi dergilerde yazılar yazdı. 1943’te Orhun’u yeniden yayımladı. Bu derginin 15-16. sayılarında dönemin başbakanı Şükrü Saracoğlu’na hitaben yayımladığı açık mektuplarda, Milli Eğitim Bakanı Hasah-Ali Yücel’in istifasını istedi.

Atsız’ın Yücel’i eleştirisinin sebebi ise “Milli Eğitim Bakanlığı’nda tek taraflı bir kadrolaşma”dır. Bu yazıların bazılarında muarızlarına sert eleştirilerde bulunan Atsız, sonunda Sabahattin Ali’nin açtığı hakaret davasıyla yargılanmaya başlar. Ve yine bu davayla birlikte Orhun dergisi kapatılır. Atsız-Sabahattin Ali davası büyük yankılar uyandırır. Öğrenci olayları ve gösteriler başgösterir bunun hemen akabinde de Atsız ve 22 arkadaşı hakkında “hükümet darbesine teşebbüs” suçlaması ile yargılandı. Askeri mahkeme, Türkçülerin birçoğunu çeşitli cezalara çarptırdı. Atsız da 6 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı. Ancak, Askeri Yargıtay bu kararları bozdu. Yeniden görülen dava sonucunda bütün Türkçüler ve bu arada Atsız da beraat ettiler. Ancak, Atsız, uzun süre öğretmenlik mesleğine dönemedi. Türkiye Yayınevi’nde çalıştı ve önemli Osmanlı tarihlerinin neşirlerini hazırladı.

Tek parti iktidarının son yıllarında, fakülteden sınıf arkadaşı Prof Dr.Tahsin Banguoğlu’nun Milli Eğitim Bakanlığı zamanında yeniden öğretmenliğe tayin edildi. Fakat, kendisine öğretmenlik hakkı tanınmadı ve Süleymaniye Kütüphanesi’nde uzman olarak görevlendirildi.

1950-1951 öğretim yılının başında Haydarpaşa Lisesi edebiyat öğretmenliğine getirilen Atsız, burada iki yıl görev yaptı. Bu defa da, 3 Mayıs’ın kutlanması için Ankara’da verdiği bir konferans nedeniyle öğretmenlikten alındı ve Süleymaniye Kütüphanesi’ndeki görevine iade edildi (1952). Burada 17 yıl çalıştıktan sonra 1969’da emekliye ayrıldı. Atsız, 11 Aralık 1975’te vefat etti.

Eserleri

 

Romanları

Öyküleri

  • ‘Dönüş’, Atsız Mecmua, sayı.2 (1931), Orhun, Sayı.10 (1943)
  • ‘Şehidlerin Duası’, Atsız Mecmua, Sayı.3 (1931), Orhun, Sayı.12 (1943)
  • ‘Erkek Kız’, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931)
  • ‘İki Onbaşı, Galiçiya…1917…’, Atsız Mecmua, Sayı.6 (1931), Çınaraltı, Sayı.67 (1942), Ötüken, Sayı.30 (1966)
  • ‘Her Çağın Masalı: Boz Oğlanla Sarı Yılan’, Ötüken, Sayı.28 (1966)

Şiirleri

  • Yolların Sonu, (Bütün şiirlerinin toplandığı kitap) İstanbul 1946. ISBN 978-975-437-806-1
  • Afşın’a Ağıt
  • Aşkınla
  • Ay Yüzlü Güzel Konçuy
  • ‘Asker Kardeşlerime’, Atsız Mecmua, Sayı.2 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.3 (1938)
  • ‘Ayrılık’, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Bahtiyarlık’, Kopuz, Sayı.10 (1944)
  • ‘Bugünün Gençlerine’, Atsız Mecmua, Sayı.1 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.1 (1938)
  • ‘Bugünün Gençlerine’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.16 (1932)
  • Davetiye
  • Dosta Sesleniş
  • ‘Dünden Sesler: Yarın türküsü’, Orkun, Sayı.53 (1951)
  • ‘Dünden Sesler: Koşma’, Orkun, Sayı.58 (1951)
  • ‘Dün Gece’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • Eski Bir Sonbahar
  • Gel Buyruğu
  • Geri Gelen Mektup, Orkun, Sayı.44 (1951)
  • ‘Hatıralar’, Çınaraltı, Sayı.2 (1941)
  • Kader
  • Kağanlığa Doğru
  • Kahramanların Ölümü
  • Kahramanlık
  • Karanlık
  • Kardeş Kahraman Macarlar
  • Korku
  • ‘Koşma’, Atsız Mecmua, Sayı.2 (1931)
  • ‘Koşma’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.12 (1932)
  • ‘Kömen’, Ötüken, Sayı.2 (1964), Ötüken, Sayı.28 (1966), Ötüken, Sayı.95 (1971)
  • ‘Macar İhtilâlcileri’, Ötüken, Sayı.79 (1970)
  • ‘Macar İhtilâlcileri’, Ötüken, Sayı.82 (1970)
  • ‘Muallim Arkadaşlarıma’, Atsız Mecmua, Sayı.5 (1931)
  • Mutlak Seveceksin
  • ‘Nejdet Sançar’a Ağıt’, Ötüken, Sayı.138 (1973)
  • ‘O Gece’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • Özleyiş
  • Sarı Zeybek
  • Selam
  • Sona Doğru
  • ‘Şehit Tayyareci Erkânıharp Yüzbaşı Kâmi’nin Büyük Hatırasına’, Atsız Mecmua, Sayı.6 (1931)
  • ‘Şiir’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.8 (1931)
  • ‘Şiir’ (başlıksız), Orhun, Sayı.3 (1934)
  • Topal Asker, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931), Kopuz, Sayı.4 (1943)
  • ‘Toprak-Mazi’, Atsız Mecmua, sayı.14 (1932), Kopuz, Sayı.3 (1943)
  • Türk Gençliğine
  • Türk Kızı, Tanrıdağ, Sayı.4 (1942)
  • ‘Türkçülük Bayrağı’, Ötüken, Sayı.119-120 (1973)
  • Türkistan İhtilalcilerinin Türküsü
  • ‘Türklerin Türküsü’, Atsız Mecmua, Sayı.3 (1931), ‘Boz kurt’ imzasıyla Ergenekon, Sayı.2 (1938)
  • Unutma
  • ‘Varsağı’ (başlıksız), Atsız Mecmua, Sayı.9 (1932), Atsız Mecmua, Sayı.10 (1932), Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • Yakarış I
  • Yakarış II
  • Yalnızlık
  • ‘Yarının Türküsü’, Çınaraltı, Sayı.10 (1941)
  • Yaşayan Türkçülere Ağıt
  • Yolların sonu, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)

Diğerleri

  • Divan-ı Türk-i Basit, Gramer ve Lugati, Mezuniyet Tezi, Türkiyat Enstitüsü, no. 82, 111 s. (İstanbul, 1930)
  • “Sart Başı”na Cevap, İstanbul, 1933.
  • Çanakkale’ye Yürüyüş, İstanbul, 1933.
  • XVIıncı asır şairlerinden Edirneli Nazmî’nin eseri ve bu eserin Türk dili ve kültürü bakımından ehemmiyeti, İstanbul, 1934.
  • Komünist Don Kişot’u Proleter Burjuva Nâzım Hikmetof Yoldaşa, İstanbul, 1935.
  • Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar, I. Bölüm, İstanbul, 1935.
  • XVinci asır tarihçisi Şükrullah, Dokuz Boy Türkler ve Osmanlı Sultanları Tarihi, İstanbul, 1939.
  • Müneccimbaşı, Şeyh Ahmed Dede Efendi, Hayatı ve Eserleri”, İstanbul, 1940.
  • 900. Yıl Dönümü (1040-1940), İstanbul, 1940.
  • İçimizdeki Şeytanlar (Sabahattin Ali’nin İçimizdeki Şeytan eserini eliştirmek için yazılmıştı), İstanbul, 1940.
  • Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1940.
  • En Sinsi Tehlike (Faris Erman’in ‘En Büyük Tehlike’ye karşılık vermek için yazılmıştı), İstanbul, 1943.
  • Hesap Böyle Verilir (Reha Oğuz Türkkan’a hitaben yazılmıştı), İstanbul, 1943.
  • Türkiye Asla Boyun Eğmeyecektir (İ.Süruri Ermete: Üçüncü dereceden harb malûlü piyade subayı imzasıyla yayımlanmılştı), İstanbul, 1943.
  • ‘Ahmedî, Dâstân ve tevârîh-i mülûk-i Âl-i Osman’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • ‘Şükrüllah, Behcetü’t tevârîh’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • ‘Âşıkpaşaoğlu Ahmed Âşıkî, Tevârîh-i Âl-i Osman’, Osmanlı Tarihleri I, İstanbul, 1949.
  • Türk Ülküsü, İstanbul 1956.
  • Osman (Bayburtlu), Tevârîh-i Cedîd-i Mir’ât-i Cihân, İstanbul, 1961.
  • Osmanlı Tarihine Ait Takvimler I, İstanbul, 1961.
  • Ordinaryüs’ün Fahiş Yanlışları (Ali Fuat Başgil’e cevap), İstanbul 1961.
  • Türk Tarihinde Meseleler, Ankara, 1966.
  • Birgili Mehmed Efendi Bibliyografyası, İstanbul, 1966.
  • İstanbul Kütüphanelerine Göre Ebüssuud Bibliyografyası, İstanbul 1967.
  • Âlî Bibliyografyası, İstanbul, 1968.
  • Âşıkpaşaoğlu Tarihi, İstanbul, 1970.
  • Evliya Çelebi Seyahatnâmesi’nden Seçmeler I, İstanbul 1971.
  • Evliya Çelebi Seyahatnâmesi’nden Seçmeler II, İstanbul 1972.
  • Oruç Beğ Tarihi, İstanbul, 1973.

Makaleleri

  • (Ahmed Naci ile birlikte) ‘Anadolu’da Türklere ait yer isimleri’, Türkiyat Mecmuası, Sayı.2 (1928)
  • ‘Türkler Hangi Irktandır?’, Atsız Mecumua, Sayı.1 (1931)
  • ‘”İzmirden Sesler” hakkında’, Atsız Mecmua, Sayı.4 (1931)
  • ‘”İzmirden Sesler” hakkında’, Atsız Mecmua, Sayı.5 (1931)
  • ‘Hindenburgun Sözleri’, Atsız Mecmua, Sayı.8 (1931)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Aynı Tarihî Yanlışlığa Düşüyor Muyuz?’, Atsız Mecmua, Sayı.11 (1932)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Aynı Tarihî Yanlışlığa Düşüyor Muyuz?’, Atsız Mecmua, Sayı.12 (1932)
  • ‘Bugünün Meseleleri: Millî Seciye Buhranı’, Atsız Mecmua, Sayı.14 (1932)
  • ‘Türk Vatanını PeşkEş Çekenlere’, Atsız Mecmua, Sayı.15 (1932)
  • ‘Sadri Etem Bey’e Cevap’, Atsız Mecmua, Sayı.16 (1932)
  • ‘Bugünün meseleleri: Askerlik aleyhtarlığı’, Astız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Darülfünunun Kara -daha doğru bir tabirle- Yüz Kızartacak Listesi, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • ‘Vâlâ Nurettin Beyden Bir Sual’, Atsız Mecmua, Sayı.17 (1932)
  • (‘Çiftçi-Oğlu H. Nihâl’ imzasıyla) ‘Dede Korkut Kitabı hakkında’, Azerbaycan Yurt Bilgisi, c.1 (1932)
  • ‘Kuş Bakışı: Orhun’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar I. Türkeli, II. İlk Türkler’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘En Eski Türk müverrihi: Bilge Tonyukuk’, Orhun, Sayı.1 (1933)
  • ‘Kuş bakışı: Türk Dili’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • ‘Türk Tarihi Üzerine Toplamalar III. Yabancıların Türkeline Saldırışı, IV.Milâttan Önceki 5-4üncü Asırlarda Türkeline Doğudan Çinlilerin, Batıdan Yunanlıların Saldırışı’, Orhun, Sayı.2 (1933)
  • ‘X meselesi’, Orhun, Sayı.3 (1934)
  • ‘Haddini Bil!’, Orhun, Sayı.3 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar: V. Milâttan Önce 3-2nci Asırlarda Türkler Arasında Dahilî Savaşlar’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref Bey’e Cevap’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Ahmet Muhip Bey’e Cevap’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Şarkî Türkistan’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar: VI. Kun Devletinin Dahilî Teşkilâtı, VII. Kun (Oğuz) Sülâlesi Devrinde Türk Birliği’, Orhun, Sayı.4 (1934)
  • ‘Komünist, Yahudi ve Dalkavuk’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘İkinci Türk Müverrihi: Yulıg Tigin’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Alaylı Âlimler’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref ve Hakimiyeti Milliye Muharriri A. Muhip Beylere Açık Mektup’, Orhun, Sayı.5 (1934)
  • ‘Alaylı Âlimlerden Sadri Maksudi Bey’e Bir Ders’, Orhun Sayı.6 (1934)
  • ‘Cihan Tarihinin En Büyük Kahramanı: Kür Şad’, Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’ Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Edirne Mebusu Şeref Bey’e İkinci Mektup’, Orhun, Sayı.6 (1934)
  • ‘Gaza Topraklarının Gazi ve Şehit Çocukları’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Edebiyat Fakültesi Talebe Cemiyetinin Değerli Bir İşi’, Sayı.7 (1934)
  • ‘Baş Makarnacının Sırtı Kaşınıyor’ (Benito Mussolini’ye hitaben yazılmıştı), Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘İnkilâp Enstitüsü Dersleri’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Musa’nın Necip (!) Evlâtları Bilsinler Ki:’ (Yahudilere kasten yazılmıştı), Orhun, Sayı.7 (1934)
  • ‘Tavzih’, Orhun, Sayı.7 (1934)
  • Yirminci Asırda Türk Meselesi I. Türk Birliği’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerinde Toplamalar’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Kanun Ahmet Muhip Efendiyi Çarptı’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Moyunçur Kağan Âbidesi, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘İstanbulun Fethi Yılına Ait Bir Mezar Taşı’, Orhun, Sayı.8 (1934)
  • ‘Yirminci Asırda Türk Meselesi II. Türk Irkı = Türk Milleti’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • ‘Türk Tarihi Üzerine Toplamalar’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • ’16ncı Asır Şâirlarinden Edirneli Nazmî ve Bu Eserin Türk Dili ve Kültürü Bakımından Ehemmiyeti’, Orhun, Sayı.9 (1934)
  • (Nâmık Kemâl Hakkındaki Fikirleri), ‘Namik Kemal’, Millî Türk Talebe Birliği, Sayı.3 (1936)
  • On Beşinci AsIra Ait Bir Türkü, Halk Bilgisi Haberleri, Yıl.7, Sayı.84 (1938)
  • ‘Dede Korkut’, Yücel, C.VIII, Sayı.84 (1939)
  • ‘Cihan Tarihinin En Büyük Kahramanı: Kürşad’, Kopuz, Sayı.3 (1939)
  • (‘Çiftçi-oğlu’ imzasıyla) ‘Atalarımızdan Kalan Eserleri Yıkmak Vatana İhanettir’, Kopuz, Sayı.5 (1939)
  • ‘Türk Tarihine Bakışımız Nasıl Olmalıdır?’, Çınaraltı, Sayı.1 (1941)
  • ‘Koca Ragıp Paşa, Haşmet ve Fıtnat Hanım Arasında Şakalar’, Çınaraltı, Sayı.3 (1941)
  • ‘Dilimizi Türkçeleştirmek İçin Amelî Yollar’, Çınaraltı, Sayı.5 (1941)
  • ‘Türk Ahlâkı’, Çınaraltı, Sayı.7 (1941)
  • ’10 İlkteşrin 1444 Varna meydan savaşı’, Çınaraltı, Sayı.15 (1941)
  • ‘Büyük Günler’, Çınaraltı, Sayı.16 (1941)
  • ‘İki Mühim Eser’, Çınaraltı, Sayı.17 (1941)
  • ‘En Eski Zamana Ait Türk Destanı. Alp Er Tunga Destanı’, Çınaraltı, Sayı.19 (1941)
  • ‘Namık Kemal’, Çınaraltı, Sayı.22 (1942)
  • ‘Mühim Bir Dergi’, Çınaraltı, Sayı.27 (1942)
  • ‘Millî Şuur Uyanıklığı’, Çınaraltı, Sayı.33 (1942)
  • ‘Türk Gençliği Nasıl Yetişmeli?’, Çınaraltı, Sayı.35 (1942)
  • ‘İran Türkleri’, Çınaraltı, Sayı.36 (1942)
  • ‘Dil Meselesi’, Çınaraltı, Sayı.38 (1942)
  • ‘Rıza Nur’, Çınaraltı, Sayı.42 (1942)
  • ‘Yeni Bir Selçukname’, Çınaraltı, Sayı.52 (1942)
  • ‘Günümüzün Baş Müverrihi ve Büyük Bir Eseri’, Çınaraltı, Sayı.58 (1942)
  • ‘Osmanlı Padişahları’, Tanrıdağ, C.1, Sayı.10 (1942)
  • ‘Osmanlı Padişahları II’, Tanrıdağ, C.1, Sayı.11 (1942)
  • ‘Yeni Eserler: “Adana Fethinin Destanı”‘, Çınaraltı, Sayı.82 (1942)
  • ‘Türk Milletinin Şeref Şehrahı’, Kopuz, Sayı.1 (1942)
  • ‘Fatih Sultan Mehmet’, Çınaraltı, Sayı.88 (1942)
  • ‘Azizim Tevetoğlu’, Kopuz, Sayı.7 (1942)
  • ‘Türk Sazı’, Türk Sazı, Sayı.1 (1942)
  • ‘Türkiyenin Millî Futbol Maçları’, Türk Sazı, Sayı.1 (1942)
  • ‘Türkçülük’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Türkçülere Birinci Teklif’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘İki Büyük Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 1′, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla) ‘Türkiye’nin Millî Futbol Maçları’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Büyük Bir Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.10 (1942)
  • ‘Türkçülere İkinci Teklif’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 2. 1915 Çanakkale savaşların’ın Bilançosu’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • ‘Türkiyenin Millî Atletizm Maçları’, Orhun, Sayı.11 (1942)
  • ‘Savaş Aleyhtarlığı’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘İki Şanlı Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘Türkçülere Üçüncü Teklif’, Orhun
  • (İmzasız) ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 3′, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla), ‘Türkiyenin Millî Kılıç Maçları’, Orhun, Sayı.12 (1942)
  • ‘Şanlı Bir Yıl Dönümü’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • (‘T. Bayındırlı’ imzasıyla) ‘Türkiyenin Balkanlararası Millî Güreş Maçları’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türk Kızları Nasıl Yetiştirilmeli’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türk Gençlerine Düşündürücü Levhalar: 4′, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türkçülere Dördüncü Teklif’, Orhun, Sayı.13 (1944)
  • ‘Türkçülere Beçinci Teklif’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Yabancı Bayraklar Altında Ölenlere Ağıt’ (Stalingrad Muharebesinde şehit düşen Türk asıllı Kızıl Ordu askerleri için yazılmıştı), Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Ülküler Taarruzîdir’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Varsağı’, Orhun, Sayı.14 (1944)
  • ‘Başvekil Saracoğlu Şükrü’ye Açık Mektup (20 Şubat 1944 Pazar)’, Orhun, Sayı.15 (1944)
  • ‘Başvekil Saracoğlu Şükrü’ye İkinci Açık Mektup (21 Mart 1944, Maltepe)’, Orhun, Sayı.16 (1944)
  • Saracoğlu, 5 Ağustos 1942′de Başvekil seçildiğinde Bizim için Türkçülük bir kan meselesi olduğu kadar ve lâakal o kadar bir vicdan ve kültür meselesidir diye konuştuğu için ‘Türkçü Başvekil’ olarak tanınıyordu.

Eserleri

 

sasasasa

  1. muhammed rıdvan
    23 Ara, 2013 - 00.49 | #1

    Özet ve diğerleri için teşekkür ederim.

  2. 2 Ara, 2013 - 21.03 | #2

    Valla supersınız cok ısıme yaradı tsk…

Yorum yaz!

UYARI: Lütfen doğru ve güzel bir Türkçe ile hakaret etmeden yorum yapınız.
  Yukarı çık!